עמוד הבית
עמוד הבית

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

עמוד הבית
גלישה
ציוד סנובורד
הרפתקאות
אקדמיה
כללי
 וידאו 
 חדשות 
 סקירת אתרים 
 ספקי חופשות 
 לוח יד שניה 
 לינקים 
ראשי > סקירת ציוד סנובורד | חנות בגדי סנובורד - Snowboards
שתף  
Equipment Never Summer

השנה 1983, המקום ברטהוד פס, קולורדו. 'סנובורד' היא מילה גסה, פעילות לא מהוגנת, שיגעון זמני של כמה ילדים משועממים. מרבית האתרים בארה"ב ובאירופה בכלל אוסרים על הגולשים להשתמש בקרש המשונה הזה על המסלולים שלהם. ביום ראשון גורלי אחד בחורף של אותה שנה, טרייסי קנדיי ואחיו הקטן, טים, לימים מקימיה של חברת Never Summer האמריקאית, לקחו טעימה מהפרי האסור. "החלטנו לנצל את סוף השבוע ולראות על מה כולם מדברים," מספר טרייסי, "ואחרי כמה שעות הבנו שאנחנו לא חוזרים לסקי. אחרי 3 ימי גלישה כבר התחלנו לתכנן ולבנות את הבורדים בעצמנו".
האחים הצעירים פתחו, בתור תחביב, סדנת סנובורד קטנה בחצר האחורית של ביתם בפורט קולינס, וקראו לה 'Swift'. זו הייתה בעצם חברת הסנובורד הראשונה בקולורדו, ובין השנים 1983 ל–1986 יוצרו בה בעבודת יד למעלה מ-100 בורדים, שנמכרו ברובם במחירי עלות לחוג חברים מצומצם.

השמועה על בורדים ברמה גבוהה המיוצרים בעבודת יד החלה להתפשט מפה לאוזן, ובמקביל הענף זכה ללגיטימציה עולמית והחל לגדול במהירות. טרייסי וטים הבינו שיש כאן הזדמנות, החליטו לנסות וללכת על משהו מסחרי יותר ועברו לקליפורניה. אנחנו לא רוצים להלאות אתכם עם יותר מידי היסטוריה, אז נדלג ל-1990, אז הבינו האחים לבית קנדיי שההתמסחרות הזו לא ממש מסתדרת עם האופי ו/או החזון שלהם. הם חזרו הביתה לקולורדו, נחושים להתמקד במה שהם הכי טובים בו - בורדים בעבודת יד מחומרים מעולים. זמן קצר לאחר מכן הם פיתחו את טכניקת הייצור המאפיינת אותם עד היום, המצאה מבריקה שהקנתה להם יתרון עצום על פני כל מה שהיה אז בשוק – יצירת דפנות הבורד מ-Ptex. מדובר בחומר פלסטי חזק, עמיד לקור ונוח יחסית לעיבוד, שייצר דור חדש של בורדים שאינם נחבלים בדפנות (side walls).
בשלב הזה הוחלט על שינוי שם החברה למשהו קצת יותר מקורי ומיוחד: 'Never Summer'. השם הושאל מרכס הרים אותו ניתן לראות באופק כשנוסעים על Highway 34, אחד הכבישים המפורסמים והגבוהים בצפון אמריקה, שמוביל להרי הרוקי. עם השם החדש, ציוד בסיסי בשווי 500$ וכתובת חדשה בקולורדו, החלו האחים לייצר בורדים. עד 1994 נמכרו פחות מ-500 יחידות, אבל אז הגיעה הפריצה המיוחלת: "קיבלנו הזמנה מחברה יפנית לייצר להם 550 בורדים," אומר טרייסי, "והם שלחו לנו מקדמה של 65,000$. נדהמנו. קנינו את כל החומרים, עבדנו ימים ולילות, נתנו את הנשמה בבורדים האלה והצלחנו לעמוד בלוח הזמנים. תוך כמה חודשים קיבלנו הזמנה נוספת ל-300 יחידות ובמקביל עבדנו על 500 יחידות לחנויות בארה"ב. הבנו שעלינו על הגל."
בשלוש השנים הבאות האחים קנדיי הגדילו את המפעל, אבל הקפידו לשמור על אותן שיטות ייצור ואותה איכות בלתי מתפשרת של חומרי גלם וגימורים.  Never Summer הפכה לאחד השמות החזקים ביפן וטרייסי וטים נהנו מכל רגע: "התגובות היו מצוינות, והמשפט 'פעם אחת Never Summer, כל החיים Never Summer' הפך לסיסמא של הרבה מאוד גולשים, שלא היו מסוגלים לגלוש על בורדים אחרים אחרי שניסו את אלה שלנו." לאחר הזמנה נוספת, הפעם של 3000 יחידות, החברה התמקמה במקום השלישי מבחינת היקף המכירות ב-'Stormy, רשת חנויות ציוד הסקי מספר אחת ביפן, אחרי שתי חברות הענק 'סימס' ו'ברטון'. ההצלחה הגדולה בשוק היפני נתנה ל- Never Summerאת כל הכלים לצאת ולכבוש את השוק של הדוד סם. "ובאמת," מספר טרייסי, "אחרי תקופה קצרה כל אזור הרי הרוקי ומרכז ארה"ב היה שלנו."
ההצלחה הזו נובעת מאיכות הבורדים הבלתי מתפשרת, כמו גם משיטת השיווק עליה נשענה החברה, שיטה שנקראת protect your distribution'. מה זה אומר?Never Summer היא חברה שתמיד תייצר מוצרים איכותיים בכמות מצומצמת. זה פשוט חלק מהותי מהמוטו שלה. להבדיל מהקו האופייני לרוב החברות שאנחנו מכירים, הנשלטות בידי תאגידים גדולים ותאבי בצע המנסים לייצר ולמכור כמה שיותר, טרייסי וטים עומדים מאחורי החלטה עקרונית: לא לייצר יותר מ-10,000 יחידות בשנה. את ההפצה הם עושים לפי השיטה שהזכרנו: כל מדינה מחולקת לאזורים, ובכל אזור ישנה חנות אחת בלבד בה ניתן למצוא בורדים של Never Summer.

Never Summer נחשבת לאחת החברות האיכותיות ביותר בתעשייה, ולדעת רבים היא האיכותית ביותר. "החומרים שלנו עולים כמעט כפול מאלה של החברות האחרות בשוק, ובהתאם הסחורה שלנו נמכרת במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מאלה של הבורדים האחרים", אומר טרייסי בסיפוק. לפי נתוני Snowsport', מחירו הממוצע של בורד בארה"ב הוא 280$, כאשר מחירו הממוצע של בורד של Never Summer עומד על 520$. טרייסי גאה בנתונים הללו, ובצדק, שכן הם ממחישים את האופן בו הוא וטים הצליחו להגשים את החזון. Never Summer מובילה את התעשייה העולמית עם ליגה משלה, ומספקת למכורים ללבן בורדים שמבטיחים חוויית גלישה ברמה אחרת.

7 עובדות Never Summer שכל גולש צריך לדעת:
1. זו החברה היחידה שנותנת שלוש שנים אחריות על הבורדים. זה מה שנקרא 'להאמין במוצר שלך'.
2. אחוז ההחזרות של בורדים אצל Never Summer הוא הקטן ביותר בתעשייה.
3. זו החברה היחידה שמשתמשת ב-Ptex לדפנות הבורד (side walls), כדי שלא יפגעו בטמפרטורות נמוכות.
4. מדובר בחברה קטנה ואיכותית, שלא נקנתה על ידי תאגיד גדול, ומנוהלת באופן עצמאי מהקמתה ועד היום. מקרה נדיר בתעשיית הגלישה.
5. Never Summer היא אחת החברות הבודדות המייצרות את הבורדים שלהן בארה"ב מ-א' ועד ת'.
6. כל בורד נעשה בעבודת יד.
7. Never Summer עושה את הבורדים היציבים והנוחים ביותר לגלישה. נקודה.

מקולקציית סאפיאנט ניתן להתרשם במלואה בחנויות סקי-פס בת"א ובחיפה:http://www.skipass.co.il


 

 
צור קשר  |   מי אנחנו  |   שלח למכור  |   הפוך לדף הבית
© כל הזכויות שמורות לסקי-פס סקי וסנובורד בע"מ
Designed by Studio Arava    ZOD מערכות מידע בע"מ