עמוד הבית
עמוד הבית

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

עמוד הבית
גלישה
ציוד סנובורד
הרפתקאות
אקדמיה
כללי
 וידאו 
 חדשות 
 סקירת אתרים 
 ספקי חופשות 
 לוח יד שניה 
 לינקים 
ראשי > אקדמיה
שתף  
Academy לאכול, לגלוש, להנות

אם לשפוט לפי רוב גולשי הסקי והסנובורד, התזונה המומלצת היא בירה, יין חם ונאצ’וס עם הרבה גבינה.
לעומת זאת, אם המטרה שלכם בחופשה היא לקדם את רמת הגלישה ולא לבדוק כמה סוגי אלכוהול שונים אתם מצליחים לצרוך בכל ערב, כדאי להמשיך לקרוא.
בנאדם ממוצע שורף במהלך יום רגיל בין 2000 ל-2500 קלוריות. תוסיפו לזה 8 שעות גלישה ותוכלו להכפיל את זה בקלות.
בהנחה וכמויות מגוחכות של אלכוהול אינן חלק מהתפריט שלכם, ממה כן כדאי להרכיב אותו?

קודם כל מים. אתם מבצעים פעילות מאוד אינטנסיבית בגובה רב מעל פני הים, באוויר מאוד יבש, ולמרות שקר, אתם מזיעים המון בתוך החליפה. חשוב להקפיד לשתות לאורך כל יום הגלישה. כל עלייה ברכבל היא הזדמנות מצוינת לשתות. להיסחב עם בקבוק בכיס זה לא מאוד פרקטי ונוח, אבל בכל תיק שמיועד לגלישה תוכלו למצוא מקום לבקבוק ואם אתם רציניים, אז שקית שתייה (שבתיקים רבים יש לה תא ייעודי), תהיה הפתרון הטוב ביותר.
כמובן שאלכוהול הוא חלק מהותי מחופשת הסקי, אבל יש להיזהר כי אלכוהול ידוע כגורם להתייבשות. כדי להימנע מההשפעות הלא נעימות של האלכוהול, על כל דרינק יש לשתות כוס מים. כך לא תתייבשו, קרוב לוודאי גם תשתו פחות והכי חשוב, לא תסבלו מהאנג-אובר בבוקר שאחרי.

תזונה נכונה מתחילה בארוחת בוקר טובה. כל מי שרגיל לקום בבוקר, לשתות כוס קפה בעיניים טרוטות ובכך להתחיל את היום, לא יגיע רחוק על ההר. אחרי שנת הלילה הגוף צריך למלא את מאגר האנרגיה שלו.  חטיף מקמח מלא, ביצים, יוגורט, קורנפלקס (לא ממותק)  וכן הלאה. עד שתסיימו להתארגן ולהגיע לשלג, כל האוכל הזה יהפוך לאנרגיה זמינה שתחזיק לאורך זמן.

בארוחת הצהריים צריך לתת מזון לשרירים ולמלא מחדש את מחסני האנרגיה. מה שהשרירים צריכים אחרי מאמץ זה בעיקר חלבונים ופחמימות מורכבות. כמובן אל תאכלו יותר מידי, הרי אתם רוצים לגלוש ולא להתגלגל במורד ההר. כמה מנות שיעשו את העבודה: טוסט מלחם מלא עם חביתה, דג ים כמו טונה או סלמון, סלט עוף וכו’. בגדול, כל עוד אתם נמנעים מג’אנק-פוד לא צריכה להיות בעיה.

במהלך הגלישה, אם תוקף אתכם תאבון פתאומי, דרך טובה להרגיעו היא בעזרת חטיפי אנרגיה ופירות טריים או יבשים כדי לתת לגוף בוסט של ויטמינים ומינרלים.

בארוחת הערב אתם יכולים להרגיש יותר חופשיים. אחרי כל הקלוריות ששרפתם במהלך היום אל תרגישו אשמים אם תאכלו גם איזה אפל-שטרודל. בארוחת הערב כדאי לאכול בשר (לא שמן מידי) עם ירקות טריים או מאודים וגם פחמימות כמו תפוחי אדמה כדי להחזיר לגוף את כל מה שהוא הוציא במהלך היום. כוס יין אדום (כוס, לא בקבוק!) הולכת נהדר עם ארוחה שכזו.

בסופו של יום, לא צריך לקחת את עניין האוכל קשה מדי ולהרגיש אשמים על כל ביס שלא עשוי מנבטים אורגניים. כולנו נוסעים לגלוש כדי ליהנות, ומטרת התזונה הנכונה היא לשמר את הכיף הזה לאורך כל החופשה.
שיהיה בתאבון וגלישה מהנה!

 

 
צור קשר  |   מי אנחנו  |   שלח למכור  |   הפוך לדף הבית
© כל הזכויות שמורות לסקי-פס סקי וסנובורד בע"מ
Designed by Studio Arava    ZOD מערכות מידע בע"מ