עמוד הבית
עמוד הבית

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

עמוד הבית
גלישה
ציוד סנובורד
הרפתקאות
אקדמיה
כללי
 וידאו 
 חדשות 
 סקירת אתרים 
 ספקי חופשות 
 לוח יד שניה 
 לינקים 
ראשי > אקדמיה
שתף  
Academy מערכות שריכה לנעלי סנובורד 2014

השילוב של ספורט אקסטרים מהיר, מסוכן ועם הרבה זמן אוויר, אף פעם לא הסתדר עם חיבה גדולה לבירות והמבורגרים - אבל מה לעשות שזה מה שיצא - הסנובורד - הספורט האולטימטיבי - בירות, מהירות, אוויר והרבה המבורגרים.
השילוב הקיצוני הזה יצר מאז ומעולם הרבה בעיות וקונפליקטים לגולש הממוצע, החל מבעיות ריכוז אחרי המבורגר בצהריים, דרך כל מיני טקסים של בירה לפני הראן האחרון תוך כדי קפיצת קיקרים בניסיון נואש להשלים את ה 540 הזה שתמיד רצינו.

גם ברמה הפיזיולוגית יצרה ניגודיות זו מספר בעיות - הגולשים התפתחו לאתלטים עם רגליים חסונות ורפלקסים של צי'טה אבל במרכז גופם התפתחה כרס עגלגלה שנועדה לאחסן את הבירה והקציצות בלחמניות עם קצת קטשופ ומיונז. כרס זו יצרה מגוון בעיות לגולשים, אך העיקרית היתה אי היכולת שלהם להגיע עד לקצות האצבעות שלהם בישיבה ואי לכך חוסר יכולת לשרוך את נעלי הגלישה שלהם, מה שיצר שרשרת תאונות רבות בהן גולשים הועפו מתוך הנעליים שלהם תוך כדי סיבסובים באוויר. בסוף שנות ה 90 נחלצו מיטב המוחות בתעשיה לפתור סוגיה כואבת זאת  - וכך נוצרו מנגנוני השריכה המהירה שמלווים אותנו עד היום.
אנו מביאים לפניכם כאן סקירה של המנגנונים העיקריים הקיימים בשוק היום ב2014:


שרוכים קלאסיים
חברות רבות עדיין מייצרות את השיטה הקלאסית הותיקה.

מהירות - המערכת המקורית והאיטית ביותר. אף שבמיומנות גבוהה מדובר על עניין של עשרים שניות לנעל.

הידוק - ניתן להגיע להידוק איכותי ואף לשלוט בהידוק שונה בכל חלק של הנעל.

אמינות – גבוהה. בנוסף ניתן להשיג שרוכים להחלפה במקרה תקלה בכל מקום בעולם ומהר.

נוחות- לא נוח לשרוך ולשחרר, נוח מאוד לגלישה.

סיכום-  ככל הנראה נתקל פחות בשיטה זו בשנים הבאות למרות שיש גולשים ותיקים שלעולם לא יחליפו אותה.


שרוכי משיכה
כנראה השיטה הנפוצה בעולם היום וזו שתראו הכי הרבה גולשים טובים על ההר איתה.אין מנגנון אחד, לכל יצרן רציני של נעליים יש את שיטה זו בקולקציה שלו, אבל כל יצרן משתמש בגרסה שלו עם מנגנון נעילת השרוכים הייחודי לו. הנעל הנמכרת בעולם - המוטו של ברטון, מגיעה עם מערכת זו.

מהירות -.ללא ספק השיטה המהירה ביותר להידוק הנעל, כל מה שצריך לעשות זה למשוך ידית כלפי מעלה ואתם סגורים - עניין של 2 שניות בערך. לאחר ההידוק יש לגלגל את השרוך העודף ולדחוף אותו למקום ייעודי לכך, תהליך שלוקח כמה שניות נוספות לכל נעל.

הידוק - רוב היצרנים בונים מערכת עם שני שרוכים - אחד לחלקה העליון של הנעל ואחד לתחתון - ניתן להגיע לרמות גבוהות של הידוק ויש שליטה נפרדת על שני חלקי הנעל.

אמינות - לרוב מערכת אמינה מאוד ללא יותר מידי חלקים שזזים, מעט הבעיות שכן קיימות הן בשחיקת השרוכים אבל זה עניין מאוד נדיר בימינו, וגם אם שרוך נקרע ולא מצאתם שרוך מקורי ניתן כמעט תמיד לאלתר סגירה זמנית עד לסוף היום.

נוחות- נוח מאוד להידוק וגם לגלישה.

סיכום- לא סתם השיטה הפופולארית ביותר היום.


גלגלות מתיחה
שיטה זו הופיע לראשונה ב2001 כשחברת BOA נכנסה לשוק עם המוצר שלה וכיום קיימות מספר שיטות שונות שכולן מבוססות על אותו העיקרון - גלגלת שעל ידי סיבובה מתהדק השרוך וכל התנועה שעל הגולש לעשות היא סיבוב בגלגלת על ידי האצבעות.
כיום נעשה השימוש במערכת זאת בעיקר במוצרים עממיים שמיועדים לגולשים חובבנים שמתלהבים מאוד מהאלמנט ה"גימיקי" במוצר, אך ניתן למצוא מספר דגמים לגולשים עם דרישות גבוהות למרות שלא תראו הרבה גולשים "עונתיים" עם נעל גלגלת.

מהירות - לסגירת הנעל יש לסובב את הגלגלת עד להידוק מלא - מהירות סבירה, במקרה של שתי גלגלות לנעל המהירות איטית יחסית. לפתיחה כל מה שיש לעשות זה לשחרר את מהנגנון בקליק אחד והנעל פתוחה - מהיר מאוד.

הידוק - ברוב נעלי הגלגלת יש שרוך מתיחה אחד בחלקה החיצוני ולכן אין שליטה על כל חלק בנעל, למרות שיש נעליים עם שתי מערכות גלגלת. ההידוק עצמו טוב, בנעליים עם מבנה קשיח למערכת קשה להתמודד עם הלחץ הרב ולכן קשה "לגלגל" את ההידוק הסופי ודרוש כוח רב. ישנן נעליים עם גלגלת אחת לנעל החיצונית ואחת לנעל הפנימית אך גם בכך לא השיגו היצרנים שיפור כלשהו ורק האריכו את זמן הרכיסה.

ברוב הגלגלות לא ניתן "לשחרר מעט" את השרוך ותנועת הגלגלת היא חד כיוונית - אם שחררת צריך להתחיל את התהליך מההתחלה.

אמינות - עקב אכילס של כל מנגנוני הגלגלות הוא האמינות. קחו כל פעולה ותוסיפו לה הרבה גלגלי שיניים ושרוכי אלומיניום יחד עם תנאי ספורט אקסטרים בקור עז - ותקבלו מגוון בעיות. אמנם מנגנונים אלו השתפרו מאז 2001 אבל עדיין ישנן מגוון מחלות קבועות (תקיעה של הגלגלת בלי יכולת לפתוח, קריעה של הכבל, גיר שבור ועוד..) שכשהן יקרו יהיה קשה מאוד להשיג חלקי חילוף והתיקון חייב להיעשות רק על ידי קיט יצרן מקורי. זו אחת הסיבות שלא תראו הרבה גולשים וותיקים עם מערכת זאת.

נוחות - במקרה של כבל אחד לחלקה החיצוני של הנעל - נוחות בעייתית בגלל אי יכולת לשלוט על אזורים נקודתיים. נוחות שימוש טובה, למרות שבמקרה של 2 גלגלות בכל נעל מדובר על תהליך ארוך.

סיכום - גימיק נחמד שמציעים היום מבחר יצרנים, מערכת איטית יחסית לשרוכי המשיכה ועם לא מעט תקלות שנכון ל 2014 מונעות ממנה להיות אופציה מובילה.


אז איזו נעל תתאים לכם? הכל עניין של בחירה אישית ומדידה. ואל תשכחו שאחרי ההמבורגר והבירה אפשר פשוט לבקש מחבר לשרוך לכם את הנעל ולסגור את העניין בזה.
מכל מערכות השריכה וקולקציות - burton, northwave , DC  ניתן להתרשם בחנויות סקי-פס.
 www.skipass.co.il

 

 
צור קשר  |   מי אנחנו  |   שלח למכור  |   הפוך לדף הבית
© כל הזכויות שמורות לסקי-פס סקי וסנובורד בע"מ
Designed by Studio Arava    ZOD מערכות מידע בע"מ